Een innovatief autobedrijf
Autobedrijf Broekhuis maakt door haar verregaande digitalisering van de dienstverlening kans op de BGT Innovatieprijs. Deze prijs is in het leven geroepen door het ideeënplatform Oons om innovatieve ideeën en projecten te stimuleren.
Voor veel autobedrijven is ICT een weinig gebruikte mogelijkheid. Maar Autobedrijf Broekhuis heeft sinds de opkomst van ICT in 2000 grote delen van de bedrijfsvoering gedigitaliseerd. Tegenwoordig is het systeem in staat om klanten uit heel Europa te bedienen. Om de dienstverlening richting de klant op peil te houden breiden wij binnenkort ons online betalingssysteem uit.
De inzet en optimalisatie van ICT heeft een positief effect op de levertijd van bestellingen. Ongeveer 99% van de bestellingen die binnen komen worden de volgende dag afgeleverd. Ook is het hierdoor mogelijk om de herkomst van de onderdelen te achterhalen. Dit zorgt ervoor dat wij steeds sneller gebruikte onderdelen tegen een lage prijs terug in de markt kunnen brengen. Dit is beter voor het milieu.
De meest recente stap in deze ontwikkeling is het verbeteren van de online vindbaarheid van de website. Door de zoekmachine optimalisatie wordt Autobedrijf Broekhuis door steeds meer mensen gevonden, zelfs op artikelnummer. Dit heeft geleid tot uitbreiding van het verzorgingsgebied tot voorbij de Nederlandse grens.
De steeds verder gaande digitalisering van onze dienstverlening brengt vraag en aanbod dichterbij elkaar dan ooit mogelijk was.